Monday, December 19, 2011

Cara untuk Tebus Baucar Buku RM200 untuk pelajar IPTA/IPTS

❤• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ❤•

...salam...
mulai 1 januari 2012,sumer pelajar IPT n form 6 akan mendapat baucar buku bernilai RM 200.00...







Bajet 2012 memperuntuk kan RM200 untuk setiap pelajar di IPTA, IPTS, Politeknik, Matrikulasi/Asasip Sains dan pelajar Tingkatan 6.syarat-syarat untuk mendapatkan Baucer ini adalah seperti berikut :

1. Semua pelajar warga negara Malaysia yang berdaftar sebagai pelajar aktif di IPTA, IPTS DAN POLITEKNIK mengikuti pengajian pada peringkat Diploma, Sarjana Muda, Sarjana dan Ph.D,matrikulasi/asasi dan pengajian persediaan termasuk pelajar di tingkatan 6 secara sepenuh masa dan separuh masa di institusi pengajian tinggi dalam negeri pada Januari 2012 layak mendapat baucar buku bernilai RM200

2. Pengagihan baucar buku kepada pelajar-pelajar dibuat melalui IPTA, IPTS, Politeknik dan sekolah masing-masing dalam bulan Januari 2012. Sila hubungi IPT dan sekolah masing-masing untuk untuk mengambil baucar berkenaan.

3. Semua IPT telah menyediakan senarai nama pelajar, berserta nombor Kad Pengenalan dan Nombor Metrik / Nombor pendaftaran mereka yang layak. Pelajar perlu memastikan nama, no. kad pengenalan dan cop IPT masing-masing diisikan pada setiap keping baucar yang bernilai RM50.00 setiap keping.

4. Baucar buku boleh ditebus di semua kedai buku yang menyertai program ini dan penyertaan kedai buku adalah terbuka kepada semua.

5. Baucar ini adalah untuk pembelian buku – buku akademik, jurnal, majalah ilmiah dan peralatan pembelajaran berdasarkan keperluan IPT masing-masing. BukuInterlok dah tak perlu dibeli kerana dah dikeluarkan sebagai buku teks sastera.

6. Tuntutan bayaran balik baucar akan dibuat oleh kedai buku terus kepada Bank Simpanan Nasional (BSN). Tuntutan hanya boleh dilakukan sehingga 30 April 2012

7. Tempoh masa sah laku baucar buku ini adalah selama tiga bulan mulai daripada 1 Januari hingga 31 Mac 2012.

8. Pelajar tidak dibenarkan sama sekali menebus baucar buku ini dengan wang tunai.


so,korang manfaatkan lah baucar tu dengan baik2 k...


that all...see ya~ 

Friday, December 9, 2011

nak tengok!!!

salam...

yuhuuuu....
jackie chan muncul dalam episod Running Man...
emm,x caye??


tengok nie...(so,sile2 la percaye ye)
btw,memang btoi pon...teruskn membaca ye..



Chinese top star Jackie Chan appears on SBS’s Running Man!


Top star Jackie Chan made a special appearance on a special Hong Kong episode of SBS’s Running Man.



Recently in a recording of Running Man, top Chinese star Jackie Chan gave out the missions himself to the members of Running Man.
The members seemed very surprised, and could not believe what they are seeing.
The members of Running Man met with special guests: actress Lee Min Jung and Jung Yong Hwa of C.N Blue, and started on their mission that Jackie Chan gave them.
This special episode of Running Man at Hong Kong will show many tourist attractions such as, Soho Street, Avenue of Stars, Victoria Peak and much more.
The special episode of Running Man that Jackie Chan appears in will air on December 11 at 5:00 p.m.(at korea,ok
nk tengok....huhuhu
thats all...anyong~

Wednesday, December 7, 2011

awesome!!!! love iphone more n more~

salam...

love iphone?
i love iphone.....hehehe~
look at this video make me love iphone more n more...
i wish i can get 1...

Stereo Hearts-Gym Class Heroes Ft.Adam Levine-(Avery iphone cover)  


awesome right..
kalau aku x dapat beli gitar pown dapat beli iphone pown jadik 
la kan(kononnyew lerr).....
leh maen gitar dalam phone pon ok pe....
doa2 kn la ye ntuk aku supaya dapat iphone...hehehe~

ok,chao~


Sunday, December 4, 2011

only 2 week left~

salam n good morning readers...

monday morning huh!! Hari yang aku paling x suke....
kenape??
sebab hari isnin hari pertama kena mulakan langkah mcm g keje @ g sekolah @ g kelas n other else...
selalu kena bangun awal(memang liat nk bangun)
sbb bru lps bercuti walaupun just 2 hari je bercuti..

hmmm.....i know(2x)..
mesti korang nk ckp sekarang nie tengah cuti kn...
i mean,selalunyew la kena wat sumer tu blew hari isnin kn...
am i right??

ok2,straight to the point,post 'only 2 week left'(wahh,tajuk mcm nk wat filem lak,hakhak) nie 
nk citer sal cuti sem aku sebenarnyew..
hehehehe....

cuti sem aku kini tinggal 2 minggu je lagi...
huhuhuhu,sedih ku rasa(sila terharu ye)...
rase mcm baru 2 hari je cuti sem bermula....
nampaknyew aku akan kembali sibuk dengan pelajaran
x lame lagi..

sem 2 bermula n subjek yang 'killer' sedang menantiku...
huhuhuhu~
tapi apakn daya....terpaksalah hadapinyew dengan tabah kan...
harap dapat wat yang terbaik sem dpn n sem2 seterusnyew..

tapi,aku x puas ati tol r...
cuti dapat sekejap je...
rase mcm cuti hari lepas2 sampai tinggal 2 minggu je lagi nie,mcm aku x sempat nk wat pe2 aktiviti pown kat umah....
mase cepat tol berlalu..
btol la pe orang kate hidup itu singkat je....

so,sekarang aku nk gunakan mase yang adew nie dengan 
aktiviti2 yang berfaedah n luangkn mase bergembira bersame2 keluarga..
hmm..leh tahan idea aku nie kn....
hahaha...

ter'over' suda...
ok,stop merepek!!! kite teruskn citer dalam post nie..
so,mcm yang aku ckpkn....aku nak wat sesuatu aktiviti sebelum
cuti sem aku habis..
t..t.ta...tapi...aku x tau aktiviti pe nk wat(bengong suda)...
uuwwaarrhhh.....
x de idea aktiviti ma....

hehehe....leh x korang 'bantu' sket kawan korang yang satu ni??
emm,sila jgn pikir bukan2 maksud perktaan 'bantu' tu...

just tolong bagi idea aktiviti yang berfaedah la...
emm,ok smpai kat sini je la entry post kali...
anyong~

Shiny Green Star