Saturday, September 22, 2012

sunburn???

salam...

sunburn... satu perkataan yang femes jugak la dikalangan semua orang kan... espeially perempuan...

semua citer ini tiada niat nak menyakitkan hati mane-mane pihak ok.... nie sumer berkaitan dengan diri aku.. so, harap korang tak terasa lah ye sepanjang korang baca post nie...

sunburn...hurmm, aku memang jenis tak kesah pown kalo berjalan dibawah sinaran matahari... tak perlu pakai pown produk perlindungan uv or sunblock and seakan dengannye...

tapi semenjak gie pantai aritu.... huh, kompem muke gaye nak jadik orang minyak pown adew... tapi tak la betul2 nak jadi macam orang minyak..
main air sampai tak ingat dunia kowt smpai muke nak terbakar pown tak sedar..hakhakhak (ko ingat ko umur 5 taon suke suki nak main air ala-ala dalam filem???hoho)
dah sampai bilik baru rase semacam muke... memang terbaik la kan.. gelapnye boleh tahan !!! and untuk pengetahuan korang,aku bukan pergi pantai dengan couple macam yang lain2 tu,aku pergi ngan member "perempuan" okeyh... just nak relax2 kan minda yang serabut dengan pelajaran.... cewah, macam dah banyak je ilmu yang aku dah blajar kan... ok, berbalik kepada tajuk asal...


and.... sejak dari kejadian tu lah aku nak cari produk perlindungan uv or sunblock nieh.... (hahaha, dah jadik macam tu baru nak jage muke... kan dah padan muke aku T___T sobsobsob
tapi aku kalo bab-bab produk2 kecantikan and penjagaan nie tak bapew pakar sangat... nanti kalo pakai tibai mane-mane produk, tak ke naye muke aku nanti... fuhhh, tak sanggup den... banyak perkara negative nyew...

1 st - membazir duit
2 nd - tak sesuai ngan kulit muke

kalo macam tuh baik aku say "no,thank you" je la kat produk tuh..
so,sesape yang pernah pakai produk perlindungan uv or subnblock yang ok dengan kulit yang berminyak macam aku nie and hargenye harap tak la mahal sangat boleh la recommend sikit dekat aku nie...
berkongsi-kongsi maklumat,x salah kan..

bak kate orang "sharing is caring"...
so sesape yang tak share tuh makne nye die tuh bukan seorang yang caring lah ye.. huh,x leh nak jadikkan calon nieh...hehehe..
kidding-kidding is always me.. 

don't forget to share with me and to other readers...
thanks and salam penutup~







2 comments:

  1. Cer try tanye farmasi. Biasenye die akan rekemenkan produk yg baik utk kite. Pakai Sunplay yg dlm iklan tu kerrr? ehehe

    ReplyDelete
  2. Wina Suhaimi :
    terima kasih diatas comment anda... insyallah saya akan cuba tanya pihak farmasi... hehehe

    ReplyDelete

Shiny Green Star
Shiny Green Star