Saturday, December 1, 2012

cutiku bermula.. 1..2...3...start!!!!

salam...


dalam bulan nie(nak ujung bulan dah pown...huhuhu)
ramai dah start cuti.. tak kire lah cuti sekolah ke, cuti tengah sem ke, cuti sem ke cuti sakit ke(opss,itu lain citer kan) n aper jenis cuti lah yang adew dalam dunia nie, aku ucapkan
HAPPY HOLIDAY TO U GUYS...(pow* pow* pow* - kasi bunge api sket)

cuti, cuti jugak tapi buat lah aktiviti yang berfaedah sket pada cuti kali nie... jangan nak enjoy gie holiday ke luar negara or taman tema je kejenyew...
ce skali due kale tolong kat rumah korang tuh...
tolong ibu kemas rumah ke tolong bapak ke.. tolong lah parent korang tuh,ringan kan beban dieorang...
bukan slalu.. kan pahala tu.. tak salah kan ???

disamping tuh, sumer aktiviti yang korang buat tuh senaman jugak.. menyihatkan badan.. (cewah,aku nie gaye dah  jadik pakar motivasi kesihatan la plak,hoho)

aku cuti nie macam biase la, tukang mengemas umah, memasak, membasuh baju and so on keje yang sewaktu dengannya..
kadang2 adew jugak keje yang aku skip..hoho
malas seberat batu bata 100 ketul menghempap aku,tu lah jadiknyew
nak kte aku terer dalam sumer bidang ekonomi rumah tangga nie tak la hebat mane.. bajet je lebih(ok,aku sedar kelemahan itu)

so,waktu cuti nie la korang nak blaja cara memasak ke or nak improve kan lagi teknik memasak korang.. kan berfaedah sket dari membazirkan duit gie jalan2...
tak salah nak pergi melancong untuk rehatkan minda tapi takkan korang melancong sampai habis cuti kan...

cuti nie jugak korang boleh tingkatkan ibadah korang...
masa free nie la korang nak menghafal al-quran...
boleh buat solat sunat banyak2...

walaupun aku nie tak rajin,tapi buat la jugak kan...
so, gunakan cuti korang dengan sesuatu yang lebih berfaedah..

ok,out dulu... selamat beramal dan wassalam~

SELAMAT BERCUTI!!!!

1 comment:

  1. kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
    semoga bisa jadi semangat
    Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
    ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

    ReplyDelete

Shiny Green Star
Shiny Green Star