Sunday, July 8, 2012

#2 kesian~

salam...


citer nie mengisahkan perasaan aku yang tersangatlah hampa dan terkilan nye...huhuhhu...
aritu kan,aku plan nak keluar jalan-jalan dengan member aku dari sek menengah yang dah lame tak jumpe (nak dekat 2 taun jugak la since after spm)...
macam-macam dugaan yang kiteorang lalui hanye untuk berjumpe sampai kan aku...... kk,this another story,firt thing is..


dugaan yang pertama yang kiteorang lalui :


mule2 bincang,sumer dah setuju nak buat hari rabu sebab hari khamis and jumaat sorang dari member kiteorang dah cakap awal2 nak balik ke kampung.. 
okay la kan sebab sumer dah setuju nak buat hari rabu...
but,after few days before that day come,one of us say that she can't go if we make it on wednesday or tuesday because she had to go somewhere to solve something that urgent...
okey fine then... so,bincang2 balik.. terpakse la buat hari isnin pada minggu tu jugak...


hari isnin *hari perjumpaan semula* :


awal2 dah memang rancang nak bertolak naik bas pukul 9 pagi nie sebab konon nak lepak same2 lameee sikit.. well sebab dah lame tak jumpe,so banyak la story morry nak diceriterkan...
especially kat member dulu2 yang memang dah macam kamcing gigi.. rapat sangat... always together mase zaman sek menengah dolu2...


but then,mase aku on the way nak gie mandi,member aku sorang nie K mesej,katenyew something urgent..
*huh!!! tak habis-habis dengan surprise kann..*
i ask what??...
oh nooooo.... one of us can't go with us today...she relly really can't go...
nak buat camner,memang masalah yang die hadapi hari nie tak dapat nak di elakkan..


semorang tengah gabra-gabra ape nak buat.. cancel or just go on the plan???
memasing sebuk la call and mesej laju tahap hilang jari dah kowt nak tanye ape nak dibuat...
and finally, kiteorang pergi jugak la berjumpe sesape yang adew... so sekarang tinggal kiteorang bertige je la...


8:55 a.m :


aku turun tunggu bas dekat rumah wan aku and tunggu mesej dari member sane bagi arahan yang dieorang dah naik bas *well,rumah dieorang jauh dari rumah aku-mybe nak dekat 45 minit gak la jarak rumah kiteorang
so,better tunggu dalam rumah before the signal that say they r near my place..is it??
aku cakap kat dieorang supaye anta mesej bile dieorang dah sampai area padang golf *15 minute before arrive at my house*..dieorang cakap ok..


aku pown tunggu je la dalam rumah wan sambil belek-belek phone takut tak perasan mesej masuk gara-gara excited sangat nak jumpe dieorang kannn.. so,beberape minit kemudian mesej masuk, ttrruut trruut


"dah nak sampai"


i expect that they're arrive at golf field..
so,aku pown jalan je la menuju ke lebuh raya.. tengah jalan-jalan tuh,bas tu dengan senang hatinye melintas depan aku dengan riak bas tu macam selambe badak nyew...
yang aku nie,dok kelip kelip mate beberape kali sebelum sedar kenyataan nyew... "huh?? tu bas yang dieorang naik tu ke??" - in my heart...
and then my phone is ringing,krrriinng krriinngg~~


me : assalamualaikum *huh,dengan tenangnye jawab sebab tak expect tu bas dieorang*
K : waalaikummusalam..asal tak tahan bas tuh???
me : eh?? korang kat mane nie??? *dah mule gelabah*
K : wei!!! dah lepas rumah ko la... tadi kiteorang nampak ko kat tepi jalan.. nape tak tahan bas tu??
me : la.... tu bas korang naik ke??? tadi korang mesej ingat baru kat padang golf...hahahaha..kan aku suruh korang mesej kalo dah sampai padang golf tu....
K : kiteorang lupe padang golf tu kat mane... kan tadi kite orang mesej dah nak sampai...
me : tak ingat pulak dah... iye iye aku ingat korang dah nak sampai kat padang golf,rupenyew dah nak sampai umah aku ko mesej....hahaha
K : dah tu camner nie???
me : tak pe la,aku tunggu bas lain.. maybe lambat sikit r..
K : ok,sorry sangat2...sies lupe..
me : tak pe..ok lah..


ok,tutup phone yang memang dah canggih itu...*ye ye je canggih*
aku nie pown tunggu la tepi jalan tu menunggu bas lain jemput aku.. huh!! mencabar keimanan aku betul tunggu bas mau nak dekat 1 jam nie sampai dah macam2 gaye aku buat.. goyang kaki nyew,men sepak sepak batu sesorang la,petik daun-daun yang tak bersalah tuh,dok bele2 tudung yang tak ok dek ditiup angin dibawa oleh kete yang lalu lalang la...


nak naik sunburn muke aku duduk tunggu bas yang ntah zaman bile nak datang mengalahkan duduk kat tepi pantai sunburnnyew...
ok,fine!!! dah tak larat sangat tunggu sampai lejut belakang baju aku dek peluh,panas.. aku nak balik!! sambung tido!!!
first thing,mesej member dulu before dieorang pulak sunburn dek tunggu aku yang sedang enak dibuai mimpi tak lame lagi...hahhaha... say sorry first la...


dieorang paham situasi aku...so,ok la..
aku pown balik,penat menunggu sajew2 n sleeeeep nicely...
walaupun aku sedih sangat sebab tak dapat jumpe dieorang tapi still tido sampai tak ingat dunia...hahhaaa,teruk kan aku..
but it true that i am very sad that i couldn't meet u guys...


so,kecian kat aku kannn...alololo~
ok lah,tak yah nak buat muke sedih ala2 kene tinggal kat pulau sesorang lah..


see again with many story...nie kisah benar ok...
sayonara~





No comments:

Post a Comment

Shiny Green Star
Shiny Green Star