Friday, July 6, 2012

citer dulu-dulu...







Salam...







nie citer berlaku a few week ago ok..
hari berlaku nie hari ahad.. correction, pagi ahad..
Kat rumah memang tak de orang sejak semalam..dieorang pergi Melaka sebab nak hantar my oldest sis ke rumah cousin for practical kat sane..
So,tinggal je la aku,mak aku,adik aku and abang aku yang baru balik hari semalam,petang..
So,biase nyew kalo setiap pagi hari ahad,my mum and my dad pergi ke pekan sehari for buy some groceries..

And hari nie mak aku tak de la berteman sebab ayah aku yang pergi hantar nyew..
Aku yang sedang diulik mimpi nie la yang jadi mangsa nyew..huhuhu
Baru nak syok-syok layan mimpi,dah mak aku datang gerak ajak pergi teman beli ikan..

Aku : ajak la abang yang pergi..
Mak : abang awok tu letih..balik semalam.. hari nie nak balik dah ke k-yell(KL)
Aku : ajak la adik(die tu dah besar ok,form 3)..

And...
Mak aku buat endah tak endah jew...
Huh..haru biru sungguh..

Baru nak pejam mate balik,dah mak aku jerit suruh bangun..
Nak tak nak,kene la jugak bangun.. (ko nak jadik anak derake kew???)
Bangun dengan rambut yang kusut masai nyew,capai tuala yang sedia tersangkut di tingkap dan melangkah longlai ke bilik air..

Masuk bilik air,sanggul rambut(sebab tak nak bagi basah)and start mandi...sejuk derr...brr brrr..
Tak selesa kowt pakai tudung kalo rambut basah..
Mucuk rambut ko nanti kalo wat camtuh..
Pakai baju sumer,spray the deodorant,tepek bedak kat muke and sembur perfume sket and then sedia nak bergerak..

Simple-mimple je aku nie..tak perlu mekap or buat muke due lapis.. memang kalo aku outing ngan member2 pown tak mekap..
Aku nie tak suke mekap sangat..
Setakat bedak Compaq,celak and lip balm.. tu je peralatan mekap aku.. no need blasher, eye linear, or so on la perlatan mekap yang len.. ok,aku nie dah melalut ke tempat len dah nie.. hehehe.. we back the main topic

So,gerak la aku dua beranak ke pekan sehari..i mean my mum and me la... aku memang tak suke pergi tempat yang ramai orang sesak mesak macam niehh.. so,aku sumbat la telinge aku nie ngan earphone.. no jerit2 suruh beli ikan nie lah ikan tu lah  just rock n roll on my ears!!!... oh yeahh...

Mak aku rancang nak buat roti jala..hurmm,bab makan aku ceria and always on jew.. haha(teruk nyew perangai)...
But nak membeli bahan2 nyew kemain liyat macam getah ko yerr..
Well,anyone have something that they don’t like..is it???
And satu lagi aku tak suke pergi tempat yang sesak2 nie sebab nape orang pandang aku macam tak pernah nampak orang jerp..
Nape?? Korang nampak aku nie alien ke???
Tau la aku nie kecik and lagat aku nie macam orang dewase..
But..pelik sangat ke???

Sampai pandang aku dari kutub selatan sampai kutub utara..
Nak nak je aku bagi makan tapak kasut aku yang dah memang sedia lawa nieh..hattuii!!!

Waterpark dis people lukin at me like dat,huh???

Aku pown wat2 la pandang dieorang pelik jugak.. u know that,its so annoying okeyh.. and make me soooooo uncomfortable...

So,dah siap beli sumer barang2 tuh..sampai tangan aku nie dah penuh dek plastic je.. balik la,ape lagi..
I’m so hungry..kriuukk~kriiuukk~
Murtabak jom... yahoooo...yum yum~ ngee

So, the end nyew aku pown sampai umah n ngap la murtabak tuh..
The moral of the story :
-   Please don’t make lookin pelik2 kat other people that u don’t know..
-   Please don’t be the jage tepi kain orang la...



hope u-ools paham la citer aku nie....kui3
Ok,I out now..sayonara~





No comments:

Post a Comment

Shiny Green Star
Shiny Green Star