Friday, June 15, 2012

terganggu aman ku...

salam...


pagi2 subuh camnie,dengar ayam berkokok,burung menyanyi berkicau-kicauan... sungguh tenang sekali...
menghirup udara yang dingin disaluti dengan embun2 pagi...huh!!! sungguh nyaman 2 kali....hehehe


hirup udara yang nyaman mententeramkan jiwa betoi...
(cewahh,bermadah pujangge jingge pulak aku pagi nie yerr)
dua kali hirup udara sung....eh? bau pe lak nie? huh,asap lori?
yup,asap lori...
hurrrmmm..nasib la duduk umah sebelah kontrak lori kate kan....
bukan sebuah due je lorinye,tapi berbuah-buah daku tengok...
nasib lori tu tak jadi buah aku kerje kan... pencemaran udare btoi r...


haiyh..bukan pencemaran udare je tempat aku duduk nieh.... pencemaran bunyi pown turut same berlagu....perrghhh...
memang nak2 je aku baling batu bate 200 ketul kat dieorang...
sedap2 aku menghayati irama merdu nyanyian burung2 tuh adew la datang muzik soundtrack tambahan...


hey,korang ingat senang ke nak dengar nyanyian dari burung2 hah?
kalo ko bayar 2 juta sekali pown suruh burung2 tuh wat konsert kat bukit jalil,belom tentu burung2 tuh setuju tau...
jangan main2 ngan burung2 tuh...burung tuh anugerah Tuhan yang tak ternilai ok..


hurmm..sebelah kanan rumah dah wat hal pencemaran udare....
sebelah kiri pulak buat pencemaran bunyi bertukang bine rumah..
terpakse aku wat hal sendiri2,duduk senyap2 kat dalam umah n sumbat telinge ngan earphone..
ntah2 earphone tu pown dah termasuk dalam telinge dah kowt...


pe2 pown saje nak ngadu kat korang..nak lepaskan segale yang terbuku dalam hati nie...nak marah kat dieorang,nanti tak pasal2 lak aku yang kene sound balik...maklum lah,dieorang just menjalankan keje dieorang jew...


nak kate aku nie duduk kat bandar? huh!!!jauh sekali...
cume adew la nak dekat 20 batu jauhnye dari bandar....muahaha..
ok,aku tipu...
aku nie duduk kampung je,cume umah jiran aku nie je yang hidup gaye bandar sket... bukan nak mengate just nak bagitau je..
btw,mereka tetap jiran tertangge yang aku n family hormati *walaupun umah die tak bertangge kan*


ok,saje nak berkongsi cerite ngan korang...
indahnye permandangan dunia dengan dihiasi dengan binatang2 n tumbuh-tumbuhan yang menjadi penghuninyew..dan manusia menjadi khalifah nyew... tak gitu? kalo salah,aku mohon keampunan dan mintak dibetulkan...


so...adios~

No comments:

Post a Comment

Shiny Green Star
Shiny Green Star